.
 

Wat is en doet een Breincoach?
Een breincoach is opgeleid om samen met uw kind te onderzoeken wat uw kind nodig heeft om tot optimale leerprestaties te komen. 

Samen zoekt zij hoe het best de executieve vaardigheden ontwikkeld kunnen worden.
Executieve functies zijn kwaliteiten (zie de cirkel met kwaliteiten) die een kind nodig heeft om te kunnen leren en het geleerde te kunnen gebruiken. Bij onze kinderen is het niet vanzelfsprekend dat dit evenwichtig ontwikkeld is. Onze breincoach bedenkt creatieve manieren om hier verder mee te komen.
Behalve dat Jessica hiervoor is opgeleid, heeft zij vooral ook enorm veel ervaringsdeskundigheid ontwikkeld.

Verklaring van woorden uit de cirkel:
Zelfbeeld Metacognitie:
Het overzicht in eigen kunnen hebben en je planning kunnen maken bij het leren.
Flexibiliteit: Dit betekend dat je kunt meebewegen en je kunt aanpassen, aan de situatie als deze anders wordt.
Planning en organisatie: Om te kunnen leren, afspraken maken etc. heb je overzicht nodig in wat je kan doen in   een bepaalde tijd of wanneer je ergens moet zijn.
Concentratie: Is bezig kunnen zijn met je eigen taak en/of bezigheid, zonder steeds afgeleid te worden door prikkels vanaf een andere plek.
Impulsbeheersing: Leren omgaan met je emoties en alles wat er in ons kan opborrelen. Je wilt misschien gaan  rennen maar dat kan niet altijd. Je wilt misschien naar buiten maar ook daar kan je niet  altijd aan toegeven. Als kind leer je daar uiteindelijk een oplossing voor te vinden door het uit te stellen.
Motivatie: Motivatie is gedrevenheid ervaren om iets te doen. Waarom zouden we leren wat we leren? Hoe raken wij gemotiveerd iets nieuws op te pakken?